joi, 8 martie 2012

Mic dejun delicios


Ȋn primul rînd vreau să vă doresc o primavară frumoasă, tuturor cititorilor acestui blog.
Apoi astăzi vorbim de mic dejun delicios. Eu mă răsfăţ cu el de câteva săptamani bune şi încă nu m-am săturat şi am zis că-i musai să vă vorbesc de el.
Buna doamnă Elena Niţă Ibrian spune despre măr că este aliment şi medicament deopotrivă. El conţine fosfor, calciu, magneziu, fier şi potasiu – element care este necesar bunei functionări a muschiului inimii. De accea mărul trebuie să fie consumat de toţi oamenii indiferent de varstă dar numai pe stomacul gol. La copii menţine echilibrul acido-bazic, la sportivi stimulează activitatea musculară iar la adulţi combate guta, reumatismul şi are acţiune benefică asupra ficatului. La cei care muncesc intelectual, mărul este hrana creerului iar la cei ce se situează la vârsta a treia este considerat antiarteriosclerotic.

Eu sunt norocoasă, caci aici sunt multe livezi şi toamna este activitatea mea preferată să mergem la livadă să culegem mere. Nici iarna nu e greu, căci am o livadă în apropiere care are mere bune tot anul aşa că mărul este fructul meu preferat. Când eram mică, în curtea părinţilor aveam o masă toată vara sub mărul nostru, măr Domnesc, cu mere galbene, parfumate, care se coceau toamna târziu iar unele aveau pete mici roşii de la soarele târziu de toamnă; le culegeam cu fratele meu şi umpleam rafturile din beci şi după o saptamană în beci miroasea atât de frumos…..

Mi-am permis să amestec mărul, cu cateva ingerdiente pentru a obţine un mic dejun complet sau o cină usoară.

Ingrediente :


- două mere rase – din cele bune de la piaţă sau din cămara
- scorţişoară – un praf,
- hrişcă încolţită – 2 linguri, aici Mimi ne explică frumos procesul de încolţire
- polen, o linguriţă
- o manuţă de migdale




Dragii mei, citiţi aceste reţete cu sufletul şi puneţi după plac fructele preferate, seminţele pe care voi le aveţi în cămară, condimentul iubit şi veţi obţine o gustare pe sufletul inimii voastre, căci eu de când sunt mică am inceput să prepar mâncare pentru mine şi cei apropiaţi, dar niciodată nu am fost capabilă să reproduc o mâncare. Starea de spirit când facem ceva e cea care ne îndrumă spre un condiment anume sau un ingredient, şi aşa cu iubire multă ies lucruri magice.

Primavară frumoasă oameni buni,
Mia


Revin cu reţeta îmbunătăţită:
Buna mea prietenă Luciana, aici, a facut o asemenea combinaţie cu dovleac şi m-am îndrgostit pe loc.
Ȋn poză se pot vedea:

- dovleac,
- două pere
- câteva stafide
- scorţişoară – un praf,
- hrişcă încolţită – 2 linguri, aici Mimi ne explică frumos procesul de încolţire
- seminţe de dovleac şi floarea soarelui.



Aici produsul final, alături de rejuvelac cu seminţe de secară încolţite, inspirat de Luciana aici, şi iarba de grâu.













Vă îmbrăţisez,
Mia

9 comentarii:

  1. Foarte bun!Ce super e ideea de a pune si polen. As adauga numai ca e de preferat ca nuci si seminte (ina afar celor germinate) sa fie sa fie inmuiate pentru aceasta reteta. Neinmuiate se digera mai greu, iar fructele foarte rapid si exista risc sa avem probleme cu digestie, gaze etc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Tania,
    multumim de vizita. Este bine ca nucile si semintele sa fie inmuiate mai inaite, dar avand in vedere ca eu am pus decat in jur de vreo 10 migdale, nu le-am mai inmuiat de data asta. E bine sa le inmuiem inainte asta sustin oamenii care mananca crud. Eu am redat cum am mancat eu, uneori le inmoi si schimb semintele, acum pun fl soarelui si dovleac caci nu mai am migdale.
    Cu aceste migadle ale mele am avut o revelatie, eu pana acum cumparam migdale la punga ambalata la kilogram la un pret foarte bun. De curand am gasit un magazin bio cu preturi mai acceptabile si am incercat migdalele lor, bio si crude, scrie pe ele. Dublu ca pret. Mi s-au parut de un delicu nemaintalnit de mine si am mancat din ele cate o manauta in fiecare zi, mi-au tinut cam 3 luni un kilogram.
    Din celelalte consumam cam un kilogram pe luna, inmuite, faceam lapte si tot felul de bilute.
    Dar aceastea au fost o revelatie pt mine asa ca am decis sa nu le inmoi. Eu zic ca trebuie sa ne mai ascultam si sufletul, daca avem chef de 10 migdale neinmuite sa le mancam cu drag si voie buna.
    Acum fiecare face cum doreste, cel mai important e sa ne fie bine.
    Aveam si eu un borcan cu polen la raftul meu cu seminte si nu prea mancam, decat foarte rar cand imi aduceam aminte, dar acum am gasit o metoda buna de a-l consuma si trebuie sa merg sa imi mai iau alt borcan ca am ajuns la fundul sacului cu aceasta reteta.
    Multumesc pentru comentariu si te mai asteptam pe la noi,
    Mia

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna reteta asta a ta. Eu mananc mar zdrobit in blender, amestecat cu putina scortisoara si cateva migdale facute faina. O sa incerc si cu hrisca, pentru ca nu are cum sa fie rau. Ma bucur ca ai postat reteta asta, mai ales ca tare am fost lenesa in ultimul timp si am cam lipsit de pe blogul asta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce dar frumos de primavara!! Multumesc mult de tot, draga noastra Mia, Irena are maaaaaare dreptate, noi am fost toate putin cam delasatoare in ultimul timp....

    RăspundețiȘtergere
  5. Deagele mele Irena si Mimi,
    sunteti tare, tare dragute, ca de obicei. Eu m-am insiprat de la sotul meu care mi-a cerut mere rase cu biscuti cand a fost putin bolnavior, i-am facut vreo 3 castroane, caci numai asta cerea; am gustat si eu si mi s-au parut biscuitii cam dulci, iar merele tare bune, asa ca mi-am facut si mie sa pot manca pe saturate si cu mare bucurie.
    Si eu am fost delasatoare, dar revin in forta cu vant bun de primavara in aripi,
    Va strang in brate tare de tot,

    RăspundețiȘtergere
  6. Ma bucur sa ma alatur blogului dvs. Am ajuns aici cautand date despre d-na Elena si sunt fericita sa vad ca cineva a scris despre dansa.

    RăspundețiȘtergere
  7. Bun venit printre noi Strumfitza care bucataresti frumos. Te rugam sa ne incanti cu povesti despre doamna Elena si despre tine, chiar sa colaborezi cu noi daca iti face placere desigur.
    Cu drag,
    Mia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. oh, multumesc de primire, chiar vreau sa incerc din retetele d-nei Elena si sa fiu si o prezenta constanta pe blogul dvs., in limita timpului disponibil. Nu pot sa fiu constanta din anumite motive, dar ma stradui cat pot :P

      Ștergere
  8. Foarte placut impresionata de retete,si de miraculoadele plante,multumesc de explicatii!!

    RăspundețiȘtergere