luni, 7 noiembrie 2011

dovlecei si ciuperci umplute

Atunci cand in frigider raman tot felul de legume din care nu ai nicio idee ce sa faci, o solutie sunt amestecaturile J. Asa am ajuns sa fac dovlecei si ciuperci umplute, luand dintr-o carte a doamnei Elena Nita Ibrian reteta de baza. Eu am folosit:
1 dovlecel
4 ciuperci champignon
1 ardei capia
3 rosii mici
3 felii de vinete
½ legatura de patrunjel
1 fir de praz
cateva seminte de floarea soarelui
tarate
ulei
In primul rand, am pus intr-un vas la marinat ciupercile intregi, cu bors. La fel am procedat cu cele 3 felii de vinete, in alt vas. Le-am lasat la marinat cam 2-3 ore.
Dupa aceea, am pus cozile de ciuperci, vinetele, ardeiul, rosiile, patrunjelul si prazul in robot si le-am tocat cu lama in forma de S. Am legat amestecul cu 3 linguri cu varf de tarate. Vreau sa va spun ca iese o cantitate mare de compozitie, mult mai mare decat este nevoie sa umplem dovleceii si ciupercile, asa ca este bine sa avem un plan cu ce facem cu restul.
Am taiat dovleceii pe lung, le-am scos mijlocul si apoi am umplut cu amestecul de mai sus. La fel am facut si cu ciupercile. Am presarat deasupra seminte de floarea soarelui si putin ulei de masline. Nu stiu daca este nevoie de sare, mie mi-a placut fara, dar depinde de gustul fiecaruia.
Dintre cele doua variante, eu prefer dovleceii, gustul mi se pare mult mai placut. Acum, fiecare poate pune in compozitie ce doreste. Ma gandeam ca data viitoare sa pun radacinoase si nuci. Pentru mine asta a fost prima incercare, reusita din fericire, dar perfectionabila. A fost o experienta folosirea vinetei crude marinate in bors. Are gust usor de nuci, sau asa mi s-a parut mie.


Pofta buna!
Irena

5 comentarii:

  1. Buna Luciana,
    arata nemaipomenit! Multumim pentru asa reteta. Cu atatea bunatati cate ne prezinti, nu mai avem nici o scuz sa mancam altfel.
    Te imbratisez cu mare drag,
    Mia

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Luciana,

    Uite ce multe invat eu de la voi.... Vinete marinate in bors nu am incercat niciodata, nu mai sunt atunci amare????
    Multumesc mult de tot!
    mimi

    RăspundețiȘtergere
  3. Dragele mele,
    nu eu am postat aceasta reteta, ci Irena, ea este cea care a ales aceasta minunata reteta pentru care si eu vreau sa-i multumesc din suflet. Abia astept s-o incerc.
    Cu drag,
    Luciana

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Mimi,
    intr-una din cartile doamnei Ibrian am vazut ca dansa marina 3 ore vinetele in zeama de varza. Eu am inlocuit cu bors, iar rezultatul a fost ca vinetele aveau gust de nuci.
    Draga Mia,
    ma bucur ca-ti face cu ochiul reteta. Sper sa-ti placa daca o faci, dar ai grija sa o umpli cu ce-ti place tie.
    Draga Luciana,
    cu mare drag sper sa incerci reteta si asa cum am spus mai sus, pune tu ce combinatie vrei in umplutura.
    Cu drag,
    Irena

    RăspundețiȘtergere
  5. Dovleci se mananca cruzi?
    Carmen

    RăspundețiȘtergere