sâmbătă, 27 august 2011

Salata de roşii

Buna doamă Elena Niţă Ibrian are o reţetă tare gustoasă de salată de roşii cu urzici. Eu în lipsă de urzici proaspete folosesc un praf de urzici uscate pentru a îmbogăţi mâncărurile.

Sunt mare fan de roşii. Sunt preferatele mele. De două săptămani s-au copt şi roşioarele mele de la grădină. Şi sunt tare fericită căci mănanc în fiecare zi un castron mare cu salată de roşii.

Mie imi plac roşiile direct din gradină, le mănânc cu mare plăcere, şi ce rămane aduc acasă pentru salata minunată.

Aici e o parte din producţia mea
Salata de roşii e cea clasică, pe care toată lumea o face, dar roşioarele din gradină, proaspăt culese dau o savoare minunată.

Diverse salate:
















Salata de roşii, alături de telemea braziliană, reţeta Ligiei aici, hrişca înmuiată şi salată de frunze verzi


Roşiile conţin vitaminele A, B1, B2, B5, B6, C, E, K dar şi calciu, magneziu, fosfor, fier şi licopen. O roşie conţine în proporţie de 94% apă şi are doar 22-26 de calorii.

Au fost lansate diverse teorii cum că proprietaţile antioxidante ale roşiilor ar fi mult mărite dacă acestea se fierb. Eu n-aş fierbe pentru nimic în lume roşioarele mele aşa de preţioase. Dr.Brian Clemet răspunde răspicat la acestă întrebare aici în acest video scurt.

Spor la mâncat roşii, ardei, pepeni, piersici, prune, struguri din panerele bunei toamne care este atât de darnică cu noi.

Vă îmbraţisez cu drag,

Mia

4 comentarii:

  1. Draga Mia,
    Ce ma bucur ca ai scris iar, chiar ma luasem de ganduri...
    Si ce ma minuneuz ce ai reusit tu sa faci in gradina ta din Canada, ca exact ca si aici in Germania, nici la voi nu e vara ca in Romania, eu de aceea pun numai rosii mici! Iar ardei nu se fac fara sera sub nicio forma, nici macar ardei iuti (am pe balcon si nu au facut pana acum nici macar un ardeias!), deci mi se pare o realizare fantastica ce ai reusit tu sa faci! Felicitarile mele si tot asa de mult succes si mai departe!
    Cu drag,
    Mimi

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Mimi,

    Multumesc frumos pentru laude. Eu nu prea am merite mari cu gradina. M-am ocupat de ea mai putin decat ar fi trebuit si totusi am fost rasplatita cu mare generozitate anul acesta cu capsuni, rosii, ardei, usturoita, macris, kale si musetel. Abia dupa patru ani am aflat ce trebuie sa fac. La mine la gradina daca prasesc des si afan pamantul bine, legumele explodeaza. Pana acum rupeam buruienile si nu prea se dezvoltau frumos plantele. M-a invatat un om bun care s-a oferit sa ma ajute intr-o seara vazandu-ma deznadajduita in genunchi rupand buruienile fara spor. Tot sapa s-a dovedit a fi de nadejde.
    Te imbratisez cu drag

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Mia.
    Imi spui te rog cat miso ai folosit la prepararea branzei?In ceea ce priveste cantitatea de nuci,ma gandesc ca ai folosit atat cat scrie in reteta Ligiei,nu?

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Ioana,
    Eu ma inspir din ce citesc si pun ingredientele in primul rand ce am in casa si apoi dupa gust. Neavand probiotice m-am gandit ca miso ar face bine in aceasta reteta. Eu am pus o jumatate de lingurita la o cana de nuci de brazilia ca atatea au mai ramas dupa ce am devorat o mare parte inainte sa fac branzica. Dupa ce am hidratat nucile o noapte le-am pus in blender cu apa cat sa poata blenderul sa functioneze, dupa ce s-au facut pasta am adaugat jumatate de lingurita de miso, am amestecat bine si am pus in sacul de lapte, am stors bine si am lasat peste noapte la scurs si fermentat in bucatarie. A doua zi am amestecat cu putina sare si am pus intr-o forma mica rotunda la frigider. Eu nu am pus drojdie inactiva ca nu am simtit nevoia.
    Gusta mereu, urmareste instinctele tale si vei reusi preparate spectaculoase, adaptate nevoilor tale.
    Multumim de vizita si te mai aspeptam.
    Aici http://www.betterraw.com/2010/09/raw-vegan-creamy-cheese-of-mont-saint.html
    ai alta reteta de branza de nuci, eu nu am incercat caci macademia si caju crude sunt forte scumpe la mine, am incercat insa cu migdale si dupa ce am pus putina sare a avut un gust tare bun.
    Spor la branzici de nuci.
    Cu mult drag,
    Mia

    RăspundețiȘtergere