marți, 19 februarie 2013

Ciorbite peste ciorbite

Tot de la Mirela din Medias, astazi trei retete: o ciorbita ardeleneasca de salata, o ciorba de tarhon si o ciorba naturala!
Ciorba de tarhon

"Draga Mimi,

poate iti place ciorba de tarhon, este de sezon, este o ciorba ardeleneasca, in varianta vie am facut eu, nu stiu daca mai este undeva.

Reteta:

-o cana lapte de nuci, o cana apa de tarate, un varf de turmeric, otet de mere cu miere dupa gust pentru zeama. Adaugam legumele morcov, telina, pastarnac, facute mic la robot sau cu razatoarea si tarhon din cel pastrat la borcan cu otet. Ne place si cu ciuperci pleurotus, din care desprindem fasii cu mana, au o consistenta placuta, un pont aflat la emisiunile Elta. Aici sunt invizibile, sigur au ramas la magazin :)
Picuram ulei presat la rece, am pus de floarea soarelui, auriu la suprafata.
E buna si proapata si dupa ce sta la frigider cate ore, cu crackersii tai cu malai, cu azime.
Imi incalzesc pe calorifer portii mici.  Simt ca ma certi?" Sigur ca nu te cert, draga mea Mirela, din contra, te laud tare de tot!!


Cu nuca ce a ramas dupa ce am stors laptele am facut piftele.

Ciorba de salata verde

"Si asta se face in Ardeal, pacat de verdeata, dar in ciorba noastra o lasam vie si e mai buna in toate cele. Traditional i se pune si o omleta deasupra, acum am o idee aventuroasa cu chia :).

Reteta:

- o ceasca seminte floarea soarelui, 2 cesti apa de legume sau apa de tarate, bors, o salata verde, otet de mere dupa gust, mixam. Imbogatim zeama cu ciuperci champignon taiate cubulete, smantana din seminte de floarea soarelui si o sclipire de ulei."


Ciorba naturala

 "E dupa o reteta de la Elta, postata nu demult de Nicoleta
ea a facut cu zer, eu cu apa de legume.

Reteta:
-un morcov nu prea mare, o ceapa mica, frunze de telina (ea a pus si radacina, eu nu am avut), tocate marunt, robotelul a preluat - punem in castronul in care vrem sa facem ciorba. O rosie facuta cubulete mai punem acolo si ardei iute daca ne place :) glücklich
Pentru zeama mixam o rosie mare cu usturoi, coditele de la patrunjel, de la leustean, apoi adaugam 2 cesti apa de legume si scaldam legumele din castron  cu ea.
Amestecam cu mare placere, e asa frumoasa deja si parfumata. Presaram frunze de patrunjel si leustean taiate fin, si ceva ulei  presat la rece.
Dovlecel ras ca taitei punem peste toate cele bune! Si piper, ardei iute iar, mmm bun de tot!
 No, ai pus de apa de legume? 2 cesti e apa si o lingura rasa de legume deshidratate:) glücklich"

3 comentarii:

  1. mmm,arata foarte bine,iar imaginatia umbla deja la gust.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am sa le încerc negresit!Imi lasa deja gura apa!Multumesc pt.prezentare si descrierea poetica:)Alina Klepper

    RăspundețiȘtergere
  3. mi-as dori sa am o mama bucatareasa asa ca tine!

    RăspundețiȘtergere