marți, 7 iunie 2011

Sos de coriandru


Buna doamnă Elena Niţă Ibrian, dedică capitole întregi importanţei condimentelor în alimentaţie. Dânsa spune „Condimentele sunt alimente şi medicamente în acelaşi timp. Condimentele fac din cea mai plicticoasă mâncare o delicatesă irezistibilă; în plus fac mai uşor de digerat tot ceea ce este ingerat şi calmează totodată durerile”.

Despre coriandru dânsa spune: ”este carminativ (calmează durerile adbominale reducând spasmele digestive şi favorizând evacuarea gazelor intestinale), stimulează secreţiile gastrointestinale. Este bactericid şi antihelmitic. Este indicat în anorexie, balonări intestinale, dispepsii digestive, viermi intestinali”

De la profesoara mea de yoga, Meera Trivedi am învăţat să fac acest sos de coriandru care este o specialitate indiană.

1 legatură de coriandru

1 - 2 ardei iuţi sau pudră de ardei iute

zeama de la 2-3 lămâii

½ linguriţă sare.



Toate ingredientele se mixează în blender pană la consistenţa dorită.


Combinaţia dintre coriandru care este antiseptic şi lămâie care ajută la buna funcţionare a rinichilor este bună, însă acest sos trebuie consumat cu moderaţie deoarece conţine sare care nu este foarte bună pentru organism. Sosul rezistă la frigider timp de o săptamană într-un borcan de sticlă cu capac.

Este un bun topping pentru orezul crud preparat de harnicile doamne Mimi, Corina şi Doina.

Eu l-am servit cu morcovi, castravete şi vlăstari de floarea soarelui.

Seminţele de coriandru sunt folosite împotriva colicilor abdominale la adulţi, având efect calmant şi relaxant. Se face o infuzie din pulberea obţinută prin măcinarea seminţelor.

Olivia Steer a meştesugit delicioşii Bulgăraşi de susan Craiasa zăpezii cu seminţele de coriandru.

Toate cele bune vă doresc,

Cu drag Mia,

2 comentarii:

  1. Superb!! Iti multumesc mult, si sas stii ca ma faci sa mai lansez o incercare de a manca frunze de coriandru, pe care pana acum nu le-am putut inghiti nici de frica.....

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna draga mea Mimi,
    Multumesc frumos pentru aprecieri, pe mine m-a atras cel mai mult la acest sos culoarea. E incerdibil ce efect a avut numai faptul ca m-am gandit ca acest verde va fi minunat pentru mine. Si mie mi se pare destul de tare aroma de coriandru dar acest sos e racoritor din cauza lamaii. E o idee buna sa incercam frunzele asa cum le-a lasat bunul Dumnezeu.
    Te imbratisez cu drag,

    RăspundețiȘtergere